Foto: Foto:
Huub

Speelhuis, centrum of HVV?

  Column

Deze week wordt het Speelhuis geopend. En het moet gezegd: het is prachtig geworden. Ik hoop wel dat het plein nog wordt ingevuld want de koude, stenen vlakte past niet bij het warme en sfeervolle interieur van wat eens een kerk was, maar verder is het echt top!

Jochem Otten heeft er met zijn team écht iets moois van gemaakt. Otten krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Twijfel? Ja. Bij de realisatie van het nieuwe logo is de nieuwe directeur wat mij betreft namelijk flink onderuit gegaan. Eerst, tot twee keer toe, de opdracht voor dat nieuwe logo gunnen aan een Bosch' reclamebureau waar een vriendinnetje van hem werkt en vervolgens niks doen als blijkt dat dat bureau gewoon glashelder plagiaat pleegt. Dat was geen best begin. Maar goed, het personeel is blij met hem, het theater is een plaatje en het programma is alleszins redelijk. Op naar Het Speelhuis dus.

Ik las in het ED ook dat Helmond Marketing werkt met influencers op social media. Dat zijn voornamelijk jongeren met veel volgers op populaire social media als instagram. Ze moeten positieve filmpjes en posts over Helmond maken en krijgen daar voor betaald. Ik ben er waarschijnlijk te oud voor, maar ik vind het niks. Net zoals ik het niks vind dat de gemeente horeca en winkels uit de traditionele aanloopstraten van het centrum wil halen. Die winkels zitten daar niet voor niets. Die hebben geen geld voor de nóg duurdere panden in het stadshart en willen bovendien parkeerruimte voor de deur. Ik vind het een luchtfietsplan dat me een beetje doet denken aan een plan van een aantal jaren geleden toen men de Molenstraat wilde veranderen in een multi-culturele kasbah. Nooit meer iets van gehoord. Zo zal het hier ook wel mee gaan.

Tot slot HVV. Of nee, laat maar zitten. Als je geen eerste elftal meer hebt, als je je sportieve plicht ten opzichte van een andere Helmondse club niet meer kunt of wilt vervullen, kun je je veld beter verkopen. Punt!

Huub

Meer berichten




Shopbox