Brouwerij Vagabond ontvangt de Gouden Gift van ORO. Foto: Hein Verbakel.
Brouwerij Vagabond ontvangt de Gouden Gift van ORO. Foto: Hein Verbakel. (Foto: )

Brouwerij Vagabond wint Gouden Gift van ORO

Sociale brouwerij Vagabond uit Gemert heeft afgelopen donderdag de Gouden Gift van ORO ontvangen. De Gouden Gift is een blijk van waardering voor personen of organisaties die zich er voor inzetten dat mensen met een beperking gewoon mee kunnen doen in de maatschappij.

DEURNE - Bijna het complete team van de nog jonge brouwerij nam de Gouden Gift, in de vorm van een kunstwerk, in ontvangst tijdens de jaarlijkse stakeholdersbijeenkomst van ORO. Jan Roelofs, bestuurder van ORO, roemde het initiatief van de Gemertse brouwers die bewust niet kiezen voor maximalisatie van de winst. "Jullie maken een mooi product, met mooie mensen", aldus de bestuurder.

Bij Vagabond werken mensen met een verstandelijke beperking. Een van hen, Wout Berkers, vertelde tijdens de uitreiking dat hij trots was op de prijs en op zijn werk. "Wij werken echt voor drie topgasten", zo verwees hij naar de initiatiefnemers Gijs Verhagen, Rik Feijen en Ad Penninx. "Zij snappen ons. Ze weten wat we nodig hebben. Wij werken daar met heel veel plezier."

De uitreiking van de Gouden Gift in het Deurnese Cultuurcentrum Martien van Doorne, was onderdeel van de jaarlijkse stakeholdersbijeenkomst van ORO. Deze keer stond die in het teken van de samenwerking tussen ORO en haar partners en leveranciers: hoe dragen zij bij aan de missie en visie van ORO en levert de samenwerking hen ook werkgeluk op? Het thema zorgde voor een schat aan mooie verhalen van diverse partners zoals Daily Fresh Food, Jibb+, Rino groep en The Butterfly Effect. Zo vertelde Margaux Smid van Axians, de ICT-partner, over de energie die de medewerkers van het bedrijf halen uit de ontmoetingen met cliënten van ORO. "Als een cliënt in een woning geen internet heeft, dan zetten we een paar stappen extra om het zo snel mogelijk te maken. En met oudjaar gaan we altijd met een oliebollenkraam naar ORO. Dan komen niet alleen medewerkers, maar vooral ook veel cliënten een oliebol eten. We zijn natuurlijk goed voor al onze klanten, maar voor deze lopen we toch net iets harder."

Meer berichten