Foto: Liesbeth van Sas

Op plek 4 bij verkiezing beste winkel

Het team van de Etos-winkel aan de Markt in Helmond kwam vorig jaar tot de halve finale en dit jaar tot de laatste ronde. De uitslag werd vrijdag persoonlijk bezorgd in de winkel waar al het personeel in spanning op de uitslag wachtte.

HELMOND - Eigenaresse Marieke Liebregts en winkelmanager Carmen Breugel zijn trots op hun team van vaste medewerkers en weekendhulpen omdat zij zich allemaal enorm ingezet hebben om zo hoog mogelijk te eindigen in de wedstrijd. "Ze laten dagelijks zien dat Etos staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking." De vaste medewerkers zijn er allemaal voor de uitslag: Gerrie, Denise, Sanne, Judith, Shannon en Kim. De spanning valt te zien op de gezichten, is te horen aan wat ze allemaal vertellen en het vele gelach. Zij benadrukken allemaal dat in Helmond werken erg fijn is en dat de vaste klanten ook zeker hebben bijgedragen aan hun hoge klassering. Marieke Liebregts vertelt dat de winkel een eigen motto heeft:

Mensen vergeten wat je zei;
Mensen vergeten wat je deed;
Maar mensen vergeten nooit hoe ze zich bij jou voelden.

Dat valt ook op; iedereen helpt de klanten met een vriendelijk gezicht en vol enthousiasme. Het wordt ook duidelijk waarom hier veel klanten vaste klant zijn en vaak ook nog een 'voorkeursverkoopster' hebben.

Drie kwartier later dan gepland, opent operationeel manager Marjon van Deijl de envelop. Helmond heeft een gedeelde vierde plaats behaald! Iedereen is blij, het juryrapport is lovend. "In deze winkel wordt gelachen, gefeest en gewerkt. De klant is in deze winkel echt koning!" Carmen benadrukt dat het centrum van Helmond een goed winkelcentrum heeft. "Dat is ook te danken aan de actieve houding van de gemeente Helmond. Zij organiseren veel activiteiten in het centrum, waardoor mensen vaak ook nog even gaan winkelen."

Centrummanager Linda Haverkamp is blij met vierde plaats voor de Helmondse Etos. "Ik feliciteer het hele team van harte met dit resultaat. Zeker de persoonlijke aandacht en het kundige advies zullen daarbij een grote rol gespeeld hebben.

De afgelopen dertig weken streden 550 Etoswinkels om de titel 'Beste Etos winkel 2019'.
In 6 rondes werden de winkels beoordeeld op onder meer de klantenservice, de certificering van het personeel, de visie die je als team uitstraalt naar de klanten en zeker ook de klantenwaardering. De Brabantse winkels deden het goed: Tilburg behaalde de eerste plaats, Oisterwijk de tweede.

Meer berichten