Helmond Marketing vervult bijzondere kerstwensen


<p>Namens de ambulancedienst neemt Susanne Versleijen de bos bloemen in ontvangst.</p>

Namens de ambulancedienst neemt Susanne Versleijen de bos bloemen in ontvangst.

(Foto: Helmond Marketing)

Helmond Marketing vervult bijzondere kerstwensen

Helmond - Het afgelopen jaar was een zwaar jaar. Het was ook een jaar waarin veel mensen opstonden voor een ander en een helpende hand boden. Om die mensen in het zonnetje te zetten, mochten bezoekers van het Helmondse centrum een kerstwens doen voor een ander. Helmond Marketing liet, samen met lokale ondernemers, tien bijzondere wensen uitkomen.

Al voor de kerst werd de wens van Anna Bosker vervuld. De 12-jarige junior stadskunstenaar wenste knutselpakketten voor zieke kinderen die de kerstperiode doorbrachten in het Elkerliek ziekenhuis. “Ik wenste dat zieke kinderen iets creatiefs kunnen doen en even niet denken aan het ziek zijn. Ik wilde dat zij kunnen tekenen, schilderen en kleuren, net als ik.”

Een andere wens die uitkwam is die van Veerle van Engen. Zij wilde Abdul Rahim Alali verrassen met planten voor zijn moestuin. Voordat het coronavirus uitbrak, werkte de Syrische Abdul vrijwillig als conciërge op basisschool St. Trudo. Door de gevolgen van een TIA en de lockdown, kan hij tijdelijk niet helpen op school. Veerle wilde iets terugdoen voor de vriendelijke conciërge die altijd voor alle leerlingen klaarstaat. In het voorjaar mag Abdul groentezaadjes en plantjes uitzoeken bij Tuincentrum Coppelmans.

Veel wensen waren corona gerelateerd. Zo bedankte Mariëlle Wilmsen haar gezin. Zij gaven haar alle ruimte om voor haar zieke moeder te zorgen die corona kreeg. Samen met haar man en kinderen mag Mariëlle, als de horeca weer opengaat, gaan eten bij restaurant 33 Good Food. Ook dat was volgens Loes Swinkels (stadsmarketeer) een populaire wens. “Veel mensen wensten dat de horeca weer open gaat. Daarnaast was een spoedig herstel voor mensen die herstellende zijn van het coronavirus een veel gevraagde wens.”

Zelfs de zorgmedewerkers werden niet vergeten. Mevrouw van Oorschot zag de afgelopen maanden zo vaak de ambulancedienst uitrukken, dat zij hen wilde bedanken voor hun inzet tijdens de coronaperiode. In totaal ontving Helmond Marketing zo’n 200 warme wensen voor een ander.

Lokale ondernemers

Hoewel Helmond Marketing initiatiefnemer was, benadrukt Loes Swinkels dat ook de Helmondse ondernemers allemaal bijgedragen hebben. “Veel winkeliers worden zelf flink geraakt nu ze hun winkeldeuren moeten sluiten. Toch hebben zij, die hielpen met het vervullen van de tien mooiste wensen, belangeloos een bijdrage gedaan. Zo hebben we het echt samen met de lokale ondernemers gedaan.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden